Jak oceniasz grę? |
1 |
|
0% |
[ 0 ] |
2 |
|
0% |
[ 0 ] |
3 |
|
0% |
[ 0 ] |
4 |
|
100% |
[ 3 ] |
5 |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 3 |
|
Autor |
Wiadomość |
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
Twierdza |
|
Odyseja (tytuł roboczy, prawdopodobnie zostanie przemianowany na "Twierdza") to labiryntowa gra paragrafowa osadzona w świecie fantasy.
Naszym zadaniem jest powstrzymać falę Chaosu zalewającego Imperium (inspiracją była m.in. gra RPG "Warhammer"). W tym celu zapuszczamy się w samo serce chaotycznego świata - do rzeczonej Twierdzy.
Do wyboru mamy 5 postaci:
-Dorian - młody barbarzyńca szukający przygód,
-Dero - były banita i pirat chcący pokazać jeszcze swoją wartość,
-Elldil - młody elf, czarodziej, świeżo upieczony adept szkoły magii,
-Nina - pół elf, pół człowiek o profesji pół wojownika, pół czarodzieja,
-Bruno - Krasnoludzki wojownik.
W grze mamy możliwość rozwijania postaci dzięki zdobywanemu sukcesywnie doświadczeniu.
Areną rozgrywki jest obszerny kompleks składający się z dwóch poziomów zamku, lochów i rozległych podziemi. Nie muszę chyba mówić, że kompleks pełny jest fantastycznych stworów, wymyślnych pułapek oraz ciężkich zagadek...
Gra daje do dyspozycji 1600 paragrafów (w tym 1400 w pełni grywalnych), a więc zabawy jest w brud. W wersji demo do dyspozycji mamy około 200 paragrafów.
[link widoczny dla zalogowanych]
W związku z tym, że jestem zwolennikiem staroświeckich gier paragrafowych (czyli w formie stricte "papierowej") nie chce zamieszczać tu pełnej wersji gry, lecz elektroniczną wersję demo (jedna grywalna postać mogąca zwiedzać część podziemi).
Ostatnio zmieniony przez Recoil dnia Pią 16:30, 30 Sie 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Wto 17:51, 01 Sty 2008 |
|
|
|
|
ObywatelJ
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wczorajszy wieczór spędziłęm przy Twojej paragrafowce "Odyseji". Uzupełniłem kartę bohatera, przygotowałem kości i ochoczo ruszyłem dokopać Złu... parę paragrafów dalej okazało się jednak, że to mi Zło przetrzepało dupę - zginąłem w ruchomych piaskach, ale pozwoliłem sobie na "cofnięcie czasu" (niejedno zresztą) Oto wnioski, do jakich doszedłem, podzielone na plusy i minusy:
+ dużo możliwości - w Odyseji można zrobić w zasadzie wszystko - oglądać dane rzeczy, porozmawiać na wybrany temat, otwierać/rozbrajać niemal każde drzwi. Wszystko z głową i ze smakiem, co musiało być okupione wieloma dniami pracy.
+ zagadki, tajemnice, niesamowitości i dziwy - lochy są tajemnicze i można w nim napotkać niesamowite niesamowitości. Ma swój urok.
+ wywazony stoień trudności-zagadki, przeszkody są do ominięcia i nie wymagają wylosowywania samych 10.
- stopień komplikajci labiryntu - w zasadzie wędruje się między skrzyżowaniami, do tego trzeba mozolnie przekopywać się przez paragrafy, by odnaleźć ten interesujący. Mozolne i niestety, ale spowalniajace rozgrywkę.
- rysowanie mapy. To w zasadzie robota dla skryby - trzeba uważać an każdą ewentualność, a ponadto chwilami nie za bardzo wiedziałem, czy powinienem narysować komnatę tutaj, czy krateczkę obok... Wiem, że na tym polega część uroku gry, ale może ja po prostu nie przepadam za labiryntówkami? Ciężko mi powiedzieć.
Tak to się właśnie przedstawia. Ogólne wrażenia są pozytywne Powodzenia z dalszym paragrafowaniem!
|
|
Pon 16:39, 25 Lut 2008 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
| | ...bo nie ma nic gorszego wg mnie dla autora niż obojętność na jego pracę. |
No właśnie Tyle wyświetleń a tylko jedna opinia. Nie wstydźcie się ;D
|
|
Pon 17:38, 16 Cze 2008 |
|
|
Xellos
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A jest już pełna wersja?
|
|
Pon 18:41, 16 Cze 2008 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Nie ma. Pełna wersja jest w planach tylko na papierze.
|
|
Pon 18:51, 16 Cze 2008 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Mini konkurs z mini nagrodą:
Napisz kilka ciekawych paragrafów, a zamieszczę je w swojej grze o oficjalnie już zmienionym tytule na "Twierdza".
O co chodzi? W ramach urozmaicenia gry i korekt kosmetycznych postanowiłem wprowadzić większe urozmaicenie jeśli chodzi o śmierć naszych bohaterów. Masz pomysł jak ich zabić? Napisz. Jeśli Twoje pomysły przypadną mi do gustu umieszczę je w swojej grze.
Zasady:
-Paragraf ma przedstawić śmierć postaci w sposób nieprzewidziany i znienacka.
-Bohater w momencie rozpoczęcia paragrafu jest kompletnie zdezorientowany. Wyobraźcie sobie, że idziecie spać, a rano budzicie się w kompletnie innym miejscu, czasie, i okolicznościach - wtedy "coś" Wam się przytrafia. Coś nieprzyjemnego.
-Bohater nie jest wszechwiedzący. Jako postać należąca do świata fantasy nie zna czegoś takiego jak np. pociąg, więc jeśli przyjdzie Wam do głowy potrącić go pociągiem nie opisujcie go jako "pociąg", tylko np. "gigantyczny stalowy wąż"
Przykład (krótki, bardzo krótki i nieskładny ):
Otwierasz oczy, czujesz, że unosisz się jak w próżni, a twoje ciało gniecione jest wszechobecnym ciśnieniem mas otaczającej cię wody. Gdzieś w oddali przepływa jakiś morski stwór przyglądając ci się z zaciekawieniem. Wpadasz w panikę i mimowolnie rozszerzasz płuca, które natychmiast zapełniają się słonym płynem. Czujesz pulsujący w głowie ból, który ustępuje powoli wraz z ogarniającą cię powoli ciemnością...
Skąd bohater znalazł się w morzu? Nie ważne. Ważne, żeby był nieźle zaskoczony.
Alternatywą może być nie uśmiercanie bohatera, ale wplątanie go w jakąś sytuację, którą możemy zakończyć zdaniem "ale to już zupełnie inna historia "
Mam kilka miejsc na zamieszczenie takich paragrafów, więc nie wstydźcie się - piszcie ile się da
Choć weryfikacja będzie surowa myślę, że kilka pomysłów znajdzie się w projekcie.
Jeśli określiłem się zbyt chaotycznie - pytajcie.
Swoje projekty, jeśli jest ktoś zainteresowany, proszę przesyłać na PM.
Ostatnio zmieniony przez Recoil dnia Pon 17:48, 08 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Pon 17:44, 08 Wrz 2008 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Wygląda na to, że z konkursu nici. Jedna propozycja to trochę mało, żeby cokolwiek z tego zrobić...
OK, przesłałem na download webparku nową, poprawioną, i nieco upiększoną wersję demówki Twierdzy. Tym razem w formacie PDF, więc nie ma obaw o różnego rodzaju przesunięcia, zaniki tekstu czy inne dziwactwa. Zapraszam do pobierania.
|
|
Śro 18:13, 06 Sty 2010 |
|
|
korben
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chicago Suburbs
|
|
|
|
Ja ja ja... teraz dopiero zauważyłem że jest konkurs.
A więc...
- start -
Przez sen słyszysz jakiś dziwny odgłos... Budzisz się.. chyba nie spałeś dobrze.. powoli rozglądasz się dookoła i sprawdzasz czy wszystko gra. Coś jednak nie gra. Z większą werwą sprawdzasz ekwipunek.. wszystko gra.. Coś jednak nie gra. W tej właśnie chwili dostrzegasz, że pomieszczenie w którym się znajdujesz zostało zamknięte stalową kratą.. czy to Ty ją zamknąłeś? nie potrafisz sobie przypomnieć. Podchodzisz do kraty i zminy pot spływa Ci po plecach. Krata jest solidna i ciężka, jakiś mechanizm spowodował, że spadła i zadziałała jak pułapka. Odcinając Ci wyjście z tego pomieszczenia. Jak mogłeś jej nie zauważyć kiedy tu wchodziłeś?
- badasz kratę ->2
- nawołujesz pomocy ->3
- przeszukujesz pomieszczenie ->4
-koniec-
Oczywiście nic nie zadziała.. z każdym kolejnym paragrafem rosnie obłęd i bohater umiera z głodu i dowodnienia.
Albo... z zupełnie innej beczki... Stary trik z "cudownym dzieckiem". Na wesoło.
Wchodzisz do pomieszczenia, Twój wzrok od razu skupia się na małym kształcie w rogu.. widzisz małą postać.. hmmm.. dziecko? stoi zgarbione w kącie. Podchodzisz kilka kroków.. dziecko się odwraca.. to mały piegowaty chłopczyk, wyraz jego twarzy mówi Ci że zrobił coś niedobrego i stoi tu za karę. Już masz się odezwać gdy on pierwszy "wydaje Ci rozkaz".
- Chcę cukierka! Natychmiast!
Zaczynasz się śmiać. Taki mały gówniarz a mówi conajmniej jakbyś miał się go bać... niby co miałby Ci zrobić? Czyjesz nagle jak zawartość Twojego żołądka podchodzi Ci do gardła o mało nie zwymiotowałeć. Nagle...
Stoisz po środku wielkiego pola kukurydzy... nagi... ale.. to już inna historia.
Ostatnio zmieniony przez korben dnia Śro 18:33, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Śro 18:25, 06 Sty 2010 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
| | A Twierdza? |
A Twierdza dawno już jest ukończona.
|
|
Sob 15:33, 10 Lip 2010 |
|
|
radous
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
A w jaki sposób można zagrać?
To znaczy na jakiej stronie jest? Albo gdzie można kupić?
Google nie chcą pomóc
|
|
Nie 16:23, 06 Maj 2012 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Tu nawet Chuck Norris nie pomoże. Twierdza jest jeszcze nieopublikowana. Przechodzi korektę (ostatnie opóźnienia nie ominęły również Twierdzy a właściwie to właśnie jej najbardziej dokopały... :/). Póki co polecam wersję demonstracyjną zamieszczoną na naszej stronie w dziale [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Nie 20:05, 06 Maj 2012 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Dziś z okazji 11 rocznicy powstania webparku zamieściłem nań swoją grę. Twierdza, w pełnej wersji, jest dostępna na stronie w dziale Download. Zapraszam do grania
|
|
Pią 16:32, 30 Sie 2013 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Hip hip hura!
|
|
Pią 17:42, 30 Sie 2013 |
|
|
smednir
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków - Poznań
|
|
|
|
Świetnie!
Tylko mała prośba. Jako ortodoks i miłośnik labirynówek mam zwyczaj drukowania paragrafówek, wcześniej się nie zabiorę za granie; nie przepadam za czytaniem z ekranu.
Czy zatem mógłbym prosić o podesłanie (przygotowanie) wersji do druku, bez tego kolorowego tła. Drukowanie prawie 250 stron w obecnej wersji jest dość uciążliwe. A grę chciałem sobie wydrukować, i kulturalnie oprawić
Z góry wielkie dzięki!
|
|
Pon 9:19, 02 Wrz 2013 |
|
|
lucus
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Popieram smednira, mam dokladnie taki sam zamiar
|
|
Wto 11:18, 03 Wrz 2013 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|