Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pierścień lorda Hatifnata
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Wasze gry paragrafowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pierścień lorda Hatifnata

Jak oceniasz grę?
1
0%
 0%  [ 0 ]
2
0%
 0%  [ 0 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
4
100%
 100%  [ 3 ]
5
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Odkryłem, ze serwer, na którym można było paragrafówkę obejrzeć, padł. Wrzucam nowy link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pią 12:00, 07 Lut 2014 Zobacz profil autora
Felixis




Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Grałam trzy dni, skrzętnie rysując sobie mapę w excelu. To co inni podali za wadę (mało treści jak na ilość korytarzy) to moim zdaniem było na plus. Nie miało się wrażenia, że co drugie drzwi to walka, a większość z nich dało się uniknąć (jeśli ktoś chciał bawić się bardziej w złodzieja niż zabójcę). Ja lubię odkrywać, więc chętnie obejrzałam wszystkie możliwe drogi (szkoda że na północy i na końcu nie da się zawracać, żeby obejść resztę).
Co do klimatu mi parodia przypadła do gustu. Nie wszystkie nawiązania rozumiałam, ale był to bardzo mały procent całości. Z rzeczy które mi się podobały muszę wymienić grę w kości w mieście. Dało się na tym trzepać nieskończoną (no dobra, ograniczoną sakiewką) kasę, szczególnie z tym plusem od percepcji. Fajne było zadanie w karczmie (i o dziwo też łatwe). Mechanika ogólnie dobrze zrobiona, wszystko łatwo się liczyło. Tylko żmudne były walki kiedy moja broń zadawała 1 obrażeń, a wróg miał życia 11, no ale z własnego wyboru nie pomagałam sobie czarem zostawiając "na czarną godzinę". Ogólnie jakimś cudem nie udało mi się znaleźć przepisu na sztylet i gdzieś zapodziałam miedziany pierścień, a szkoda.

Jeśli chodzi o ewentualne niedociągnięcia, brakowało mi informacji, czy jeśli zostawisz gdzieś na ziemi przedmiot (np nie podnosząc go), możesz go później podnieść, czy raczej wyparuje oraz czy można odkupywać od kupców to co się im sprzedało, czy nie. Miałam też problem bo jeden przedmiot nazwałeś w dwóch miejscach inaczej (pozłacany sierp i złocony sierp, jakoś tak), więc nie byłam pewna czy to ten sam (tym bardziej że jest "złoty pierścień" i "pierścień ze złota", a to dwa różne przedmioty). Jedna jedyna tarcza w grze też nie była opisana, a w zasadach nic o tarczy nie było (czy chroni, czy tylko jest dla picu), dlatego jej nie kupiłam (a mogla się przydać wiesz gdzie. Swoją drogą wpadłam tam tak późno, że nabiłam sobie sporo punktów Very Happy).

PS: Ta zbroja za 250 to dla oszukujących? Very Happy
Czw 23:09, 22 Paź 2015 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
O! Miło mi, że ktoś się zainteresował jeszcze starym Pierścieniem. Co do minusów: co do zostawiania przedmiotów na ziemi, to raczej wyparowywały, chociaż, jeżeli komuś chciałoby się to zapisywać, czemu miałby ich nie znaleźć? W Miedzianej Monecie uwzględnię to w zasadach. Z kupcami także opiszę, bo w sumie kwestia otwarta.

Z różnymi nazwami przedmiotów musiałem się machnąć, cieszę się, że to jedynie jeden taki przypadek wykryłaś. Tarcza bez zasad, bo służyła tylko do tego jednego miejsca. A zbroja za 250 to dla fanów Gothica (kosztował właśnie 250 sztuk złota).

[link widoczny dla zalogowanych]

Sądzę zatem, że spodoba Ci się mój nowo powstający (chociaż już od dawien dawna powstający) twór.
Nie 22:42, 25 Paź 2015 Zobacz profil autora
Felixis




Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Lubię Gothica, ale jeśli w grze możesz mieć maksymalnie przy sobie 100 sztuk złota, to nie da rady kupić tej zbroi bez oszukiwania Very Happy Myślałam nad wersjami w stylu - zanieść do niego drogie przedmioty i mu sprzedać, od razu te pieniądze wymieniając na zbroję, ale jednak wciąż brzmiało jak oszustwo.
Jeśli o tarczę chodzi, moim zdaniem mogła mieć jakiś opis, bo jak idziesz do sklepu, widzisz jedną jedyną, jeszcze pogiętą tarczę (i to bez dopisku jaki miał słój z ziemią), to pierwsze o czym myślisz-"po co mi to". Nie było też tutaj wskazówek takich jak w przypadku znaku o zaleceniu noszenia wiadra z wodą czy zaleceniu noszenia źródła światła. Kupiłby ją więc tylko ten, co lubi "na zaś" zapchać worek dziwnymi rzeczami... Ale może to i dobrze? Niezbędna niby nie była.

Co do nowego tworu, zobaczymy jak skończysz Smile Myślę, że zagram.


Jeszcze takie małe pytanko... Tą cytrę można było użyć kiedy się chce? Bo w sumie nie zrozumiałam opisu.
Pon 1:48, 26 Paź 2015 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ten pancerz z założenia był nie do kupienia - statystyki były przecież całkowicie niepasujące do mechaniki.

Cytry w założeniu można było użyć w dowolnym momencie, tu miałem na myśli paragraf bez walki, ale jeżeli komuś chciało się użyć jej w walce, to... To czemu nie?
Pon 6:40, 26 Paź 2015 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Ostatnimi czasy spędziłem wiele chwil przy Pierścieniu, świetne jest to nasycenie nawiązaniami do popkultury! Nie ma to jak stara, poczciwa zabawa z formą Smile
Śro 16:38, 20 Cze 2018 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Bardzo się cieszę.

Dla ogólnej wiadomości wszystkich - wersja online została zdjęta, gdyż... gdyż będzie niespodzianka.
Pią 13:03, 22 Cze 2018 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
PLH został oficjalnie wydany przez Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru. Dostępny w ich księgarni: [link widoczny dla zalogowanych]
Czw 22:36, 30 Sie 2018 Zobacz profil autora
Bergho




Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Bardzo sympatyczna paragrafówka. Nie jestem fanem nadmiernej mechaniki, co nie zmienia faktu, że bardzo przyjemna i wciągająca lektura. Przed laty robiłem do niej kilka podejść, aż nareszcie przeszedłem
Sob 1:05, 22 Wrz 2018 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Gratuluję przejścia! I bardzo się cieszę, że się podobało. To największa radość z tworzenia gier - pozytywny odzew graczy.
Sob 11:24, 22 Wrz 2018 Zobacz profil autora
swilkolak




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Nowa Huta

Post
Z przeczytanych postów wnioskuję, że już co najmniej kilka osób ukończyło grę szczęśliwie. Dla mnie to kolejna ambitna gra , którą spróbuje przejść. Na razie zagrałem raz i poległem w komnacie luster. (chociaż miałem wskazówkę jak ją przejść). Gdy będę miał więcej czasu spróbuje szczęścia znowu. Jak ją ukończę to zakomunikuje. Jedna rzecz nie jest dla mnie jasna (chociaż problemu nie stanowi). Czy można toczyć walki nie mając broni ? A jeśli tak , to jak obliczyć swoją siłę ataku ? Zastanawiałem się , czy nie liczyć wtedy samej siły , a umiejętność używanej broni przyjąć jako 0. Ale stwierdziłem , że to też nie byłoby dobre. Jeśli moja siła wynosiłaby 5 a siła ataku przeciwnika np. 3 , a przeciwnik walczyłby mieczem , to realia walki nie zostałyby oddane. Oczywiście nie staram się doprowadzić specjalnie do takiej sytuacji (np. przez wyprzedaż całej broni), ale ciekawe czy dałoby się dorobić jakieś proste reguły , które uwzględniałyby taką sytuację.
Wto 22:32, 29 Sty 2019 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Brak broni, to jedna sprawa, której nie założyłem. Bo w tej grze od samego początku ma się broń (chyba że się ją sprzeda...). Zdaje mi się, że najlepiej byłoby traktować pięści jak broń bez umiejętności z atakiem -2 i obrażeniami 1. Czyli siła -2 = atak. Tylko nie sądzę, żeby ktokolwiek miał tak grać. BTW - walkę bez broni opisałem w Miedzianej Monecie, która powstaje cały czas.

Co do komnaty luster - polecam rysować mapkę i używać jakiegoś znacznika postaci, który jest wyraźnie odmienny na jednej krawędzi (chociażby meepel z jakiejś gry). I wtedy wszystko staje się proste! (bo lustra są z pewnością dobrze rozpisane, testowałem to naprawdę sporo czasu)

No i powodzenia! Mam nadzieję, że się pochwalisz, jak skończysz!
Śro 21:51, 06 Lut 2019 Zobacz profil autora
swilkolak




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Nowa Huta

Post
Oczywiście zastosuje się do rady z lustrami. Nawet myślałem o rysowaniu mapy, chociaż cały czas zostawałem przy tym by przejść ją w wyobraźni. Natomiast pojawiło mi się jeszcze jedno pytanie, w sumie taka wątpliwość. Maksymalna wartość wszystkich statystyk i umiejętności wynosi 6. A czy ograniczenie to obowiązuje przy stosowaniu modyfikatorów wynikłych z zastosowania czarów lub przedmiotów ? Np. mam percepcje 6. Ale noszę złotą bransoletę Uroboros , która poprawia mi percepcję o 1. Czy teraz kiedy będę testował swoją percepcję , to jej wartość wynosi 7 czy 6 ? Oczywiście gdyby miała wynosić 6 to przedmioty takie jak ta bransoleta byłyby od razu na sprzedaż.
Czw 22:38, 14 Lut 2019 Zobacz profil autora
Ardel




Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Może wynosić ponad 6. Chociaż warto o tym wspomnieć w zasadach. Człowiek całe życie się uczy!
Nie 20:05, 17 Lut 2019 Zobacz profil autora
swilkolak




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Nowa Huta

Post
Nareszcie przeszedłem grę. Miałem kilka podejść , z tego 2 ostatnie jedno po drugim. Stoczyłem z lordem Hatifnatem heroiczny pojedynek , nie byłem gorszy i też miałem zbroje, ale ostatecznie uratował mnie trzymany za paskiem eliksir.

Tak jak innym podoba mi się w grze duży wybór możliwości rozwoju bohatera, jak i w ogóle możliwość wybrania własnej strategii , opcjonalne zadania do wykonania i interakcja bohatera ze środowiskiem. Z rzeczy nie wymienionych wcześniej spodobał mi się pomysł wykupienia skrzyni do przechowywania przedmiotów. Natomiast zaskoczyło mnie , że do rozwiązania jednej zagadki musiałem skorzystać z internetu. Losy mojego bohatera tak się potoczyły, iż musiałem rozwiązać tą zagadkę, gdyż była to dla mnie ostania możliwość silnego wzmocnienia mojej postaci.

Swoja drogą jedna z postaci występujących w grze Antoni Wadzistrawius jest dość przebiegła. Za przyniesienie drewna wynagradza mnie pieniężnie lub uczy handlu. Wybrałem handel , gdyż ta jego "nagroda" pieniężna to tylko częściowy zwrot kosztów jakie muszę zapłacić za potrzebny mu towar.


Ostatnio zmieniony przez swilkolak dnia Pon 22:50, 01 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Pon 22:48, 01 Lip 2019 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Wasze gry paragrafowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin