Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Niewolnik czarodzieja
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Wasze gry paragrafowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Niewolnik czarodzieja

Jak oceniasz gre
1
0%
 0%  [ 0 ]
2
0%
 0%  [ 0 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
4
100%
 100%  [ 6 ]
5
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 6

Autor Wiadomość
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post Niewolnik czarodzieja
Pomysł na grę oparty jest na przygodówce - "King's Quest III: The Heir is Human".
Jest to baśniowa opowieść, której akcja rozgrywa się na pewnej wyspie. Wcielasz się w postać młodzieńca, który jest niewolnikiem czarnoksiężnika, i służy swemu panu od 14 roku życia. Pewnego dnia bohater odkrywa coś, co na zawsze odmieni jego życie...
Gra składa się z około 234 paragrafów.

DOWNLOAD:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czw 20:37, 26 Lut 2009 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
No więc ja jestem już po pierwszym podejściu Oto moje spostrzeżenia:

Zacznę od klimatu. W grę, którą się inspirowałeś nie grałem, więc o podobieństwach nie będę wspominał. Moje indywidualne odczucia przywodzą mi na myśl... Piotrusia Pana. Nie wiem czemu. Może to ta wyspa, piraci...? W każdym razie jest baśniowo i przyjemnie.

Wbrew pozorom gra nie jest za krótka. Mała liczba paragrafów jednak sprawia, że często wracamy do punktu wyjścia, lub (jak ja to nazywam) paragrafu kontrolnego, czyli takiego, do którego wracając znów mamy kolejne opcje wyboru. Na dłuższą metę potrafi to być nużące, ale jako autor wiem, że innego wyjścia nie ma (a przynajmniej ja takiego nie znam). Mamy dużą swobodę działania a i questów jest kilka.

Tu uwaga na mały spoiler:

Mag coś mi się wydaje mało bystry. Niby swoim sprytem doszedł do władzy, ale nic się nie zorientował. Podobnie pokonanie go było nieco zbyt łatwe (przynajmniej w wariancie, jaki ja miałem)

Koniec spoilera

Podsumowując - gra bardzo przyjemna, i mimo, że stosunkowo lekka to niełatwo dobrnąć do końca. Ale to dobrze, bo starczy na dłużej.

PS. Usunąłem zbędne posty Wink
Czw 21:49, 26 Lut 2009 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Radzę Ci nie grać w przygodówkę na której opiera się mój projekt, bo powstała ona w 1986 roku, i jej grafika nie powala na kolana. Podobieństwa do owej produkcji są następujące: po pierwsze, imię czarodzieja (w oryginale różni się jedną literą); po drugie, cel gry (ale nie środki prowadzące do jego osiągnięcia).

Mag rzeczywiście nie jest zbyt bystry. Ale to w końcu ty tu jesteś pozytywnym bohaterem, i to ty musisz wygrać. Poza tym czarnoksiężnik jest już stary, ślepy, schorowany. Wiem, że to żaden argument, ale tylko taki przyszedł mi do głowy.

Mamy dwa sposoby na pokonanie czarnoksiężnika - według mnie oba są łatwe, ale w jednym wariancie trzeba się trochę więcej nachodzić.

Czekam na dalsze opinie!
Czw 23:44, 26 Lut 2009 Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Wydrukowałem i jestem w połowie czytania. Faktycznie kojarzy mi się z gierkami z Amigi, czyta się dobrze. Nie rozumiem dlaczego chłopak chce zabić czarodzieja. U wujka w sklepie też by bąków nie zbijał. To że musi sprzątać jest tu przyczyną morderstwa z premedytacją. Nawet jeśli w późniejszym etapie dojdą argumenty o tym jaki ten czarodziej jest zły, to chłopak podjął decyzję o zamordowaniu go po jednokrotnym przeczytaniu księgi magicznej z jego labolatorium. Na miejscu czarnoksiężnika też bym zamykał je na klucz widząc co jego podopiecznemu chodzi po głowie.

Techniczne uwagi. W pierwszym paragrafie nie usunąłeś słowa jego przy jakiejś zmianie koncepcji i jest "jegopracowni twego pana". Nieraz co paragraf, lub kilka w jednym powielasz zwrot "twój pan". Wiele paragrafów ma jeden odnośnik tylko idzie się nimi jak po drabince bez możliwości zwrotu akcji. Powinieneś skomasować takie paragrafy.
Pią 18:52, 27 Lut 2009 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
A ja w końcu będę miał czas zabrać się za grę. Czytając dotychczasowe recenzje widzę, iż zapowiada się ciekawa rozgrywka Very Happy Z tego co zauważyłem "grafika" okładki nadal utrzymana w baśniowej stylistyce.
Czw 23:52, 05 Mar 2009 Zobacz profil autora
Justinne Anna




Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słoneczny Kraków

Post
Sciagnelam, wydrukowalam, zaczelam grac... i dalam sobie spokoj. Jakos mi ta gra nie lezy. Poki co pozyczylam ja KrowaQ'owi. Ale wroce do niej ktoregos dnia i wtedy w pelni ocenie.
Pon 23:48, 16 Mar 2009 Zobacz profil autora
ZbyNioMir




Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

Post
Również ściągnąłem, wydrukowałem, zbindowałem i zagrałem - póki co, nie oceniam - ale wpadłem w ślepy zaułek:
w & 147 wyrzuciłem kostką 5 - więc poszedłem sobie do & 205, który z kolei odsyła mnie do & 244. I tutaj jest mały problem bo gra ma tylko 235 paragrafów.
Nie 20:03, 14 Cze 2009 Zobacz profil autora
Gabriel




Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głoska

Post
Całkiem niezła gra. Też wpadłem na podobny błąd, ale mimo wszystko to mój klimat.
Nie 23:44, 20 Gru 2009 Zobacz profil autora
Pinkel




Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
MOŻE ZAWIERAĆ ŚLADOWE ILOŚCI SPOILERÓW
Bardzo fajna gra. Najlepsze wrażenia daje wydrukowana wersja Smile . Fabuła jest dość przyjemna, a rozgrywka wciągająca. Mechanika jest prosta i szybka.
Teraz przejdę do wad. Po jakimś czasie czytanie po raz kolejny tych samych paragrafów zaczyna nużyć - to efekt uboczny otwartego świata. Jak już ktoś wspomniał, gra ma sporo błędów. Chybionym pomysłem jest wg. mnie konieczność ponownego zabierania miecza z pokoju Manaana. Szybko zignorowałem tę zasadę - po co miałbym za każdym razem chodzić po niego? Poza tym, czarodziejski miecz wydał mi się zbyt potężny - zwykle walki przy jego użyciu kończyły się na dwóch ciosach.
Mimo to, gra jest bardzo dobra. Gratuluję Ci siły woli i pracy, jaką musiałeś w nią włożyć.
Sob 13:16, 24 Kwi 2010 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Powstała nowa okładka!!! Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Premiera odświeżonej wersji już za dwa tygodnie - 19.10.2013.
Sob 14:57, 05 Paź 2013 Zobacz profil autora
marlanes




Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

Post
Podoba mi się nowa okładka Niewolnika Czarodzieja
Nie 19:39, 06 Paź 2013 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Dzięki! Przekażę bratu Smile
Nie 19:44, 06 Paź 2013 Zobacz profil autora
Pinkel




Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Popieram, lepsza wersja poprzedniej. Z grą zapewne będzie tak samo... Smile
Nie 23:29, 06 Paź 2013 Zobacz profil autora
Darth Bartek




Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wioska zapomniana przez Google Maps

Post
Odświeżona wersja, dobry powód żeby zagrać jeszcze raz.
Pon 14:39, 07 Paź 2013 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
No, oczywiście musiałem spieprzyć - Odświeżona wersja Niewolnika czarodzieja ukazuje się dwa miesiące po dacie premiery! Głupio trochę się z tego tłumaczyć, ale kilka razy nie miałem czasu, kilka razy oczywiście całkowicie straciłem zapał do pracy Sad itd. itd. Czas pisania zwiększały też zmiany, które zdecydowałem się wprowadzić w ostatniej chwili itp.

Ale koniec biadolenia. Przed wami nowsza, ulepszona i poprawiona wersja Niewolnika czarodzieja, pierwszej części trylogii! Poniżej macie link do jej ściągnięcia (plik zip, a w nim cztery PDFy).

Very Happy [link widoczny dla zalogowanych] Very Happy

A oto jakie zmiany przynosi odświeżony "Niewolnik":
-podlinkowanie paragrafów
- Wprowadzenie tabeli przedmiotów i tabeli zdarzeń
- Nowa numeracja paragrafów
- Poprawione i zmodyfikowane teksty paragrafów, dłuższe opisy
- Lekko zmodyfikowana mechanika


Zapraszam do ściągania i oceniana. Przede wszystkim jednak zgłaszajcie pozostałe błędy językowe, stylistyczne, w numeracji paragrafów i linków, których na bank jeszcze się kilka znajdzie (sam również testowałem kilka razy gamebook, i nie spodziewam się dużo bugów, niemniej jednak jak znam życie, one będą) Confused
Nie 0:14, 15 Gru 2013 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Wasze gry paragrafowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin