Jak oceniasz gre |
1 |
|
0% |
[ 0 ] |
2 |
|
0% |
[ 0 ] |
3 |
|
0% |
[ 0 ] |
4 |
|
100% |
[ 6 ] |
5 |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 6 |
|
Autor |
Wiadomość |
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
Niewolnik czarodzieja |
|
Pomysł na grę oparty jest na przygodówce - "King's Quest III: The Heir is Human".
Jest to baśniowa opowieść, której akcja rozgrywa się na pewnej wyspie. Wcielasz się w postać młodzieńca, który jest niewolnikiem czarnoksiężnika, i służy swemu panu od 14 roku życia. Pewnego dnia bohater odkrywa coś, co na zawsze odmieni jego życie...
Gra składa się z około 234 paragrafów.
DOWNLOAD:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Czw 20:37, 26 Lut 2009 |
|
|
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
No więc ja jestem już po pierwszym podejściu Oto moje spostrzeżenia:
Zacznę od klimatu. W grę, którą się inspirowałeś nie grałem, więc o podobieństwach nie będę wspominał. Moje indywidualne odczucia przywodzą mi na myśl... Piotrusia Pana. Nie wiem czemu. Może to ta wyspa, piraci...? W każdym razie jest baśniowo i przyjemnie.
Wbrew pozorom gra nie jest za krótka. Mała liczba paragrafów jednak sprawia, że często wracamy do punktu wyjścia, lub (jak ja to nazywam) paragrafu kontrolnego, czyli takiego, do którego wracając znów mamy kolejne opcje wyboru. Na dłuższą metę potrafi to być nużące, ale jako autor wiem, że innego wyjścia nie ma (a przynajmniej ja takiego nie znam). Mamy dużą swobodę działania a i questów jest kilka.
Tu uwaga na mały spoiler:
Mag coś mi się wydaje mało bystry. Niby swoim sprytem doszedł do władzy, ale nic się nie zorientował. Podobnie pokonanie go było nieco zbyt łatwe (przynajmniej w wariancie, jaki ja miałem)
Koniec spoilera
Podsumowując - gra bardzo przyjemna, i mimo, że stosunkowo lekka to niełatwo dobrnąć do końca. Ale to dobrze, bo starczy na dłużej.
PS. Usunąłem zbędne posty
|
|
Czw 21:49, 26 Lut 2009 |
|
|
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
Radzę Ci nie grać w przygodówkę na której opiera się mój projekt, bo powstała ona w 1986 roku, i jej grafika nie powala na kolana. Podobieństwa do owej produkcji są następujące: po pierwsze, imię czarodzieja (w oryginale różni się jedną literą); po drugie, cel gry (ale nie środki prowadzące do jego osiągnięcia).
Mag rzeczywiście nie jest zbyt bystry. Ale to w końcu ty tu jesteś pozytywnym bohaterem, i to ty musisz wygrać. Poza tym czarnoksiężnik jest już stary, ślepy, schorowany. Wiem, że to żaden argument, ale tylko taki przyszedł mi do głowy.
Mamy dwa sposoby na pokonanie czarnoksiężnika - według mnie oba są łatwe, ale w jednym wariancie trzeba się trochę więcej nachodzić.
Czekam na dalsze opinie!
|
|
Czw 23:44, 26 Lut 2009 |
|
|
Misiek
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wydrukowałem i jestem w połowie czytania. Faktycznie kojarzy mi się z gierkami z Amigi, czyta się dobrze. Nie rozumiem dlaczego chłopak chce zabić czarodzieja. U wujka w sklepie też by bąków nie zbijał. To że musi sprzątać jest tu przyczyną morderstwa z premedytacją. Nawet jeśli w późniejszym etapie dojdą argumenty o tym jaki ten czarodziej jest zły, to chłopak podjął decyzję o zamordowaniu go po jednokrotnym przeczytaniu księgi magicznej z jego labolatorium. Na miejscu czarnoksiężnika też bym zamykał je na klucz widząc co jego podopiecznemu chodzi po głowie.
Techniczne uwagi. W pierwszym paragrafie nie usunąłeś słowa jego przy jakiejś zmianie koncepcji i jest "jegopracowni twego pana". Nieraz co paragraf, lub kilka w jednym powielasz zwrot "twój pan". Wiele paragrafów ma jeden odnośnik tylko idzie się nimi jak po drabince bez możliwości zwrotu akcji. Powinieneś skomasować takie paragrafy.
|
|
Pią 18:52, 27 Lut 2009 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
A ja w końcu będę miał czas zabrać się za grę. Czytając dotychczasowe recenzje widzę, iż zapowiada się ciekawa rozgrywka Z tego co zauważyłem "grafika" okładki nadal utrzymana w baśniowej stylistyce.
|
|
Czw 23:52, 05 Mar 2009 |
|
|
Justinne Anna
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słoneczny Kraków
|
|
|
|
Sciagnelam, wydrukowalam, zaczelam grac... i dalam sobie spokoj. Jakos mi ta gra nie lezy. Poki co pozyczylam ja KrowaQ'owi. Ale wroce do niej ktoregos dnia i wtedy w pelni ocenie.
|
|
Pon 23:48, 16 Mar 2009 |
|
|
ZbyNioMir
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
Również ściągnąłem, wydrukowałem, zbindowałem i zagrałem - póki co, nie oceniam - ale wpadłem w ślepy zaułek:
w & 147 wyrzuciłem kostką 5 - więc poszedłem sobie do & 205, który z kolei odsyła mnie do & 244. I tutaj jest mały problem bo gra ma tylko 235 paragrafów.
|
|
Nie 20:03, 14 Cze 2009 |
|
|
Gabriel
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głoska
|
|
|
|
Całkiem niezła gra. Też wpadłem na podobny błąd, ale mimo wszystko to mój klimat.
|
|
Nie 23:44, 20 Gru 2009 |
|
|
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
MOŻE ZAWIERAĆ ŚLADOWE ILOŚCI SPOILERÓW
Bardzo fajna gra. Najlepsze wrażenia daje wydrukowana wersja . Fabuła jest dość przyjemna, a rozgrywka wciągająca. Mechanika jest prosta i szybka.
Teraz przejdę do wad. Po jakimś czasie czytanie po raz kolejny tych samych paragrafów zaczyna nużyć - to efekt uboczny otwartego świata. Jak już ktoś wspomniał, gra ma sporo błędów. Chybionym pomysłem jest wg. mnie konieczność ponownego zabierania miecza z pokoju Manaana. Szybko zignorowałem tę zasadę - po co miałbym za każdym razem chodzić po niego? Poza tym, czarodziejski miecz wydał mi się zbyt potężny - zwykle walki przy jego użyciu kończyły się na dwóch ciosach.
Mimo to, gra jest bardzo dobra. Gratuluję Ci siły woli i pracy, jaką musiałeś w nią włożyć.
|
|
Sob 13:16, 24 Kwi 2010 |
|
|
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
Powstała nowa okładka!!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Premiera odświeżonej wersji już za dwa tygodnie - 19.10.2013.
|
|
Sob 14:57, 05 Paź 2013 |
|
|
marlanes
Dołączył: 24 Cze 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
Podoba mi się nowa okładka Niewolnika Czarodzieja
|
|
Nie 19:39, 06 Paź 2013 |
|
|
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
Dzięki! Przekażę bratu
|
|
Nie 19:44, 06 Paź 2013 |
|
|
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Popieram, lepsza wersja poprzedniej. Z grą zapewne będzie tak samo...
|
|
Nie 23:29, 06 Paź 2013 |
|
|
Darth Bartek
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wioska zapomniana przez Google Maps
|
|
|
|
Odświeżona wersja, dobry powód żeby zagrać jeszcze raz.
|
|
Pon 14:39, 07 Paź 2013 |
|
|
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
No, oczywiście musiałem spieprzyć - Odświeżona wersja Niewolnika czarodzieja ukazuje się dwa miesiące po dacie premiery! Głupio trochę się z tego tłumaczyć, ale kilka razy nie miałem czasu, kilka razy oczywiście całkowicie straciłem zapał do pracy itd. itd. Czas pisania zwiększały też zmiany, które zdecydowałem się wprowadzić w ostatniej chwili itp.
Ale koniec biadolenia. Przed wami nowsza, ulepszona i poprawiona wersja Niewolnika czarodzieja, pierwszej części trylogii! Poniżej macie link do jej ściągnięcia (plik zip, a w nim cztery PDFy).
[link widoczny dla zalogowanych]
A oto jakie zmiany przynosi odświeżony "Niewolnik":
-podlinkowanie paragrafów
- Wprowadzenie tabeli przedmiotów i tabeli zdarzeń
- Nowa numeracja paragrafów
- Poprawione i zmodyfikowane teksty paragrafów, dłuższe opisy
- Lekko zmodyfikowana mechanika
Zapraszam do ściągania i oceniana. Przede wszystkim jednak zgłaszajcie pozostałe błędy językowe, stylistyczne, w numeracji paragrafów i linków, których na bank jeszcze się kilka znajdzie (sam również testowałem kilka razy gamebook, i nie spodziewam się dużo bugów, niemniej jednak jak znam życie, one będą)
|
|
Nie 0:14, 15 Gru 2013 |
|
|
|