Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wspólna gra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wspólna gra
Autor Wiadomość
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
Oczywiście... jak tylko pozbieram się wreszcie do kupy po dawce sprawdzianów, zadań domowych i tego rodzaju niespodzianek ;] Cały czas myślę, jak to będzie wyglądać... mam już plan na kilka rzeczy ale muszę to jeszcze przemyśleć... ech, coś mi to nie idzie ;] postaram się rozwinąć temat jak najszybciej aby nie blokować projektu Smile
Nie 23:07, 17 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
No dobrze..
czasu na przemyślenia miałem dużo... jeszcze prześledzę system i prędzej czy później znajdę w nim luki, bo wszelkiego rodzaju niedociągnięcia są wszechobecne...
Wybaczcie, że tak zwlekałem, ale szkoła mnie trochę zaabsorbowała, a seria niefortunnych zdarzeń w tym tygodniu uniemożliwiła mi zrobienie tego w ciągu dni powszednich...

Myślałem w większości o samej rozgrywce i umiejętnościach bohaterów, w których będzie mógł się wczuć gracz. O podziale umiejętności na pasywne i aktywne nie trzeba mówić, prawda?

Ale doszedłem do wniosku, że wybór rasy i ekwipunku bohatera może nieco pozbawić sensu rozgrywki. Wróćmy do genezy: RPG... skrót większości znany. Chodzi oczywiście o odgrywanie ról. Dlaczego zatem nie narzucić graczom paru rzeczy, aby potem móc ich nagradzać za to, jak dobrze odgrywają swoją postać? Np:

Gracz wybiera sobie postać o imieniu John. John jest poszukiwaczem przygód, lubiącym ryzyko i eksplorację nowych lokacji. Mniej więcej oczywiście... opis będzie dokładniejszy... ekwipunek stanowiłoby trochę prowiantu, jakiś lekki miecz lub rapier, sztylet.. i tyle nam wystarczy do ogólników. Każda postać miałaby własną opowieść, inne zadania główne, chociaż dany bohater może odwiedzić to samo miasto, co inny... tylko ze zmienionymi zadaniami i niektórymi szczegółami.. reszta bez zmian. A oto przykładowa sytuacja z Johnem w roli głównej:

Uzupełniwszy zapasy John wyrusza w dalszą drogę. Staje na rozwidleniu dróg. Wedle jego wiedzy, uzyskanej podczas podróży, lewa droga prowadzi do wsi Aagorn, spokojnego miejsca, gdzie ludzie trudnią się połowem ryb. Środkowa doprowadzi do jaskini smoka, który ziejąc ogniem napada na trzy okoliczne wioski. Nie wiadomo mu było natomiast, dokąd prowadzi trzecia ścieżka. Jest jednak faktem, że ci, którzy tamtędy poszli, nie wrócili...

Co powinien wybrać gracz, aby dobrze odegrać swoją postać? Na miejscu Johna odrzuciłbym pierwszą opcję, ponieważ poszukiwacz przygód musi być godny swojego miana. Miałbym natomiast prawdziwy kłopot z wyborem między dwoma pozostałymi. Na wprost jest smok, czyli otwarte ryzyko, które gwarantuje prawdziwą dawkę przygód. Z drugiej strony prawa ścieżka kusi tym, że nikt stamtąd nie wrócił... ale po przemyśleniu niektórych rzeczy chyba wolałbym smoka, który jest pewnikiem, że coś się wydarzy. Na prawo mogą być jacyś zwyczajni zbóje, którzy czyhają na kupców... Tak więc punktowana ujemnie byłaby decyzja pierwsza, dodatnio druga, a jeśli chodzi o prawą ścieżkę, to ja bym ani nie odjął, ani nie dodał niczego... mam podać drugi przykład, czy macie już pojęcie, w czym rzecz i możecie się wypowiedzieć na ten temat Very Happy ?
Sob 19:42, 23 Paź 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie wiem czy dobrze zrozumialem, to co zaproponowales, ale czy chodzi Ci o podeslanie graczom gotowych postaci? Bo jesli tak, to jest to troche wbrew sztandarowym zasadom gier rpg. Poza tym jest to troche sztuczne, bo juz podejmowanie przez graczy decyzji zgodnych z charakterami ich postaci zalezy juz od nich samych na ile "czuja" swoja role. Wiec takie narzucone zdarzenia wydaja mi sie zbedne.
Sob 21:04, 23 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
hmmm... no nie wiem... Według standardowych zasad RPG gracz ma mieć niemal nieograniczoną liczbę możliwości... może się np. zatłuc drewnianą pałką (zakładamy, że ją ma), musi jedynie przy tym wykonać rzut na wolę czy coś no i zabija się drewnianą pałką... tylko że z zasady gry paragrafowe czy inne nie-kartkowe nie mają na każdym kroku opcji: "zabij się drewnianą pałką"... no chyba że ktoś się uprze... ale wtedy nie będzie miał opcji np. "skocz z drzewa na główkę"... takie gry skupiają się tylko na głównych wyborach. Dlatego nie wszystkie zasady standardowych RPG muszą tutaj znaleźć miejsce...
Zresztą, aktualnie gram w grę "neuroshima". Tutaj o charakterze decyduje pochodzenie. Jeśli jesteś z Vegas, to będziesz cwaniaczkiem, który kantuje innych, targuje się o każdy złamany grosz i ma często asy w rękawie (dosłownie). jeśli jesteś z pustkowi, to będziesz oszczędzał każdy nabój, będziesz powściągliwy no i czerwony na twarzy, bo na pustkowiach żyją tylko indiańcy. Chodzi o to, by gracz mógł sobie wybrać dany typ postaci i odegrać rolę jak najlepiej... ROLE Playing Game coś jednak oznacza Smile
Sob 22:09, 23 Paź 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
No tak ze wszystkim sie zgadzam, ale wprowadzenie punktow karnych jest juz narzuceniem roli i gracz wcale nie ma mozliwosci odgrywania jej na wlasny sposob tylko musi isc po wyznaczonych przez tworcow sciezkach...Zamiast wiec tego proponuje przy paragrafach dawac po prostu wiecej mozliwych odnosnikow/opcji do zaprezentowania charakteru postaci na mozliwie szeroki sposob.

Jeszcze mi wpadl taki pomysl Systemu Konsekwencji(nazwa wlasna), gracz kreuje swoja postac przez cala gre zbierajac rozne informacje po wybraniu konkretnych sciezek. Jest to rozwiniecie Twojego pomyslu punktow karnych, tylko troche w inna strone. Gracz czyniac rzeczy zle, nieetyczne itp itd dostaje informacje, ktore sa nosnikiem informacji(powtorzenie, wiem), ze bohater ma charakter zly, dzieku czemu jego postepowanie ma wplyw na srodowisko gry. Niestety wkraczamy teraz na teren wielkiego komplikowania, ktoremu przy tworzeniu gry mozemy nie sprostac, ale kto wie...


Ostatnio zmieniony przez Xellos dnia Nie 0:58, 24 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 0:57, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
No tego właśnie się obawiam... zatem można wprowadzić jedynie punkty dodatnie, ujemnych nie, ponieważ gracz ma prawo wyboru... albo... dajmy zamiast trzech ścieżek sześć i wtedy gracz będzie miał np. dwie możliwości, które nie są w stylu jego postaci a cztery, którymi może pójść bez obaw, że źle odegra swoją rolę...
Zgadzam się, że system informacji byłby najlepszym wyjściem... ale, jak już wspominałem, potrzebne nam jest polecenie "if"... bez tego nie można stworzyć takiej gry. gdybyśmy mieli to polecenie w naszym "ekwipunku", dalej byłoby o wiele prościej, ponieważ nie musimy już się zdawać aż tak bardzo na sprawiedliwość graczy... program sam by wiele rzeczy robił... Ale czy jest taka możliwość z poziomu wiki? Może coś wiesz na ten temat, bo ja się w programowanie nie bawiłem xD
Nie 17:35, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
O ile mnie pamiec nie myli pytales o mozliwosci wiki juz na pierwszej stronie Razz i odpowiedz niestety byla negatywna. Ale podaj przyklady sytuacji, o ktore Ci chodzi i ktorych nie mozna rozwiazac bez uzycia programowania? Nie wiem czy czytales moj temat "Odwrotny system informacji" w dziale mechanika, jest tam troche informacji o nowych ciekawostkach technicznych, ktore moga zaradzic cos na te nieszczesne "if" Wink
Nie 17:44, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
No dobrze... podam sytuację i zacznę czytać dział mechanika Very Happy

Przykład będzie cholernie prosty...
Podczas swoich podróży gracz natrafił na kryptę, w której znalazł, dajmy na to, oko smoka. Zakładamy, że bohater wziął gałkę oczną i ruszył dalej. Po licznych perypetiach dotarł do miasteczka nękanego przez smoka. Gracz podchodzi więc do jaskini, a tam pojawia się przedstawiciel jaszczurowatych, któremu brakuje prawego oka i... no właśnie... normalnie wiem, co w takich przypadkach robić... ale liczne perypetie skutecznie uniemożliwiają proste rozwiązania, jeśli wiesz, co mam na myśli... więc zwykle pytamy gracza: masz oko smoka?
-Tak
-Nie

Gracz może odpowiedzieć zgodnie z prawdą... ale nie musi... gdy użytkownik znalazł oko, po prostu mówi, że znalazł i przechodzi dalej... jeśli nie to zaczynają się wątpliwości... ostatecznie połowa się wycwani i powie, że znalazła... i nie pomogą teksty typu: zepsujesz sobie zabawę... Niektórzy ludzie nie chcą się bawić tylko wygrywać... polecenie "jeśli" pozbawiło by ich wyboru i wszystkie przypadki zostałyby rozpatrzone sprawiedliwie...

Inna sprawa to przycisk "wstecz"... zawsze się zastanawiałem, jak zrobić tak, aby po naciśnięciu tego przyciski zamiast cofnięcia strony następował komunikat: "czas nie działa wstecz! Wracaj do początku lub kontynuuj swą przygodę".... myślę, że "if" rozwiązało by ten problem... tylko nie jestem pewien, jak skonstruować polecenie i czy da się w ogóle coś takiego zrobić xD
Nie 18:07, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Z okiem można zrobić np. tak:

Jeśli nie idziesz do paragrafu np. 20
Jeśli tak to przejdź do nr paragrafu podanego przy zdobyciu oka.
Nie 18:11, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
czyli proste sytuacje mamy prawie z głowy... starczy tylko gdzieś zapisywać te informacje xD

Gorzej ze zwykłymi przedmiotami np. woda. Tutaj nie można napisać numeru paragrafu, bo gracz może po prostu wodę zużyć, a potem powiedzieć, że wodę nadal ma, dzięki czemu chociażby ugasi pożar, którego ugasić nie powinien, bo nie ma zwykłego, życiodajnego H2O... Ponadto przedmiotów może być więcej do zebrania np. 4 części jakiegoś amuletu, które są poukrywane po różnych zadaniach... nie możemy ustalić, które zadanie jest ostatnie, więc będziemy musieli jakoś sprawdzić, czy gracz ma wszystkie części amuletu...
Nie 18:20, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Z amuletem może być tak, że każda część posiada swój numer. Po zebraniu wszystkich gracz będzie musiał dodać je do siebie i iść do paragrafu będącego sumą tych numerów.
Nie 18:29, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
Aaa... o tym nie pomyślałem xD przynajmniej tyle bez magicznego "if"...

Jednak przydało by się takie "if" do statystyk... starczyłoby wpisać 5 liczb na krzyż i to byłyby statystyki zmieniane wedle przygód i upodobań gracza... i np. walka z trollem... aby wytrzymać cios trolla atakującego z zasadzki musisz posiadać
1. tarczę
2. 14 siły

tu jest już większy problem, ponieważ tarcza może być pierwsza lepsza i nie możemy tego zdefiniować w paragrafie... a 14 siły zależy od statystyk bohatera, które w normalnej sytuacji nie mogą być wykorzystywane przez program przeglądarki ponieważ brakuje polecenia, które by to umożliwiało... jakieś pomysły? Przyznaję, to już nie jest "cholernie prosty przykład" Very Happy
Nie 18:42, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
W ogole nie przywiazywal bym wielkiej wagi do oszukiwania przez graczy. W paragrafowkach zawsze oszustwa byly mozliwe i nic tego nie zmieni. Mozna rzec, ze taka natura juz tych gier. A to juz od gracza zalezy, czy chce miec dobra zabawe z gry przestrzegajac dokladnie zasad, czy tez nie. Mozemy oczywiscie zapobiegac oszustwom przy wiekszych zadaniach, do ukonczenia ktorych trzeba zwiedzic cztery strony swiata(o czym wspomnial juz KrowaQ nt. amuletu).
Nie 19:47, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
nieraz trzeba wprowadzić pewien "rygor" aby nie było tak, że: róbta co chceta, nas nie obchodzi, czy oszukujesz, czy nie... najbardziej zależy mi na tej opcji "wstecz" aby to zablokować i chociaż tyle zrobić ;]
Nie 20:31, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Coz na tym polu juz niewiele da sie zrobic poza komunikatem w zasadach "NIE OSZUKUJ".
Nie 21:47, 24 Paź 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 7 z 8

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin