Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wspólna gra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wspólna gra
Autor Wiadomość
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Myślę, że jeżeli ta gra będzie na "zasadach Xellosa", to Fantasolo jest idealna.
Ale jeżeli to ma być paragrafówka pomysłu Smisa, trzeba wymyślić inną, bardziej adekwatną do treści.

Chociaż ja wolę tę pierwszą wersję. To raczej druga przypomina bardziej browsery, i inne zabawy online.
Śro 22:57, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
Dobrze... więc tak zrobimy... Chodzi mi o to, żeby jako człowiek można się było wykreować na kogoś, kto nie jest taki typowy... Nie mówiłem nic o innych wątkach Smile Jedno nie wyklucza drugiego.
Inne wątki będą istnieć i współgrać ze światem, w którym żyjesz jak w normalnym RPG... Różnica będzie polegała na tym, że podczas gdy w RPG zwykle jesteś wędrownym straganem artefaktów łowiącym wszelkie możliwe okazje do zwiększenia swych umiejętności, tutaj będziesz mógł zostać kimś, kto ma kompletnie inne życie... ale równie ciekawe, a nawet ciekawsze Very Happy

Oczywiście będziesz mógł chodzić do miasta, przechadzać się po różnych krainach, z tym że nie chodzi Ci o potwory, tylko o jak największą wagę Twej sakwy. i na przykład zamiast ubić jakiegoś złodziejaszka koronnych klejnotów, sam będziesz tym złodziejaszkiem ;] Czyż to nie jest zabawne, jak się okazuje, że jakiś frajer się za tobą ugania i nie może cię dorwać? xD

Natomiast o przygodach jako podróżujący awanturnik się nie wypowiadam... Na początku będzie to człowiek, potem będą kolejne rasy... misje będziemy tworzyć na bieżąco, a więc nie ma o czym na razie mówić...
Śro 22:57, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie wiem czy nie widzisz, ale Twoj pomysl ogranicza sie do wyboru tylko 1 klasy: zlodzieja. A co z pozostalymi? Czlowiek zlodziej, elf zlodziej, ork zlodziej, nie wyglada to dobrze Wink
Śro 23:00, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
Ach... już wiem... znów zapomniałem wytłumaczyć ;]

Jak wiadomo będzie dużo wątków pobocznych, nieprawdaż?
Mnóstwo zadań pobocznych otwiera duże możliwości... ach, zresztą ; Very Happy

Wiem, jak ma wyglądać projekt, ale wiem też, że musi czymś przyciągać... żeby potem nie było efektu typu: Ech... RPG? Nie, dzięki, wolę pograć z kumplami... będzie równie ciekawie...

Ok, zostawmy to na razie... wykreślamy złodzieja z listy xD sam zajmę się tworzeniem takiego gamebooka... Ale jest jeszcze kilka spraw... zaraz ciąg dalszy...




System statystyk:
No właśnie... sami mówiliście na forum, jak to trudno zrobić dobrą mechanikę gry ;] i tutaj absolutnie się zgodzę...

Moje pytanie: jakie preferujecie statystyki?

Wspmniałem już, że mam talent do komplikacji?

hmmm... zdaje się, że już go udowodniłem kilka postów wcześniej...

Nieważne... proszę Was o Wasze propozycje, ponieważ sam się już tyle współczynników napisałem, a przy tym tak powikłanych i pokrętnych, że nadają się tylko do jakiejś rozwiniętej gry komputerowej RPG, gdzie program wszystko oblicza w 5 sekund, a nie człowiek pisze na kartce pół godziny xD

proponuję 5-6 współczynników... może być mniej... ale jeśli więcej, to proszę Was o uzasadnienie xD


Ostatnio zmieniony przez Smis dnia Śro 23:11, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:05, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Nie Xellos, chęć zdobycia złota i bogactw nie kwalifikuje postaci do roli złodzieja. Przecież można zamiast kraść, na przykład zabierać artefakty siłą.

A może zrobić tak? Każda rasa może mieć własny wątek główny, i inny jego charakter. Na przykład widzę w roli bandyty Orka, natomiast elf powinien mieć bardziej "szlachetne" główne zadanie.

(ps. Czy nie przeszkadza wam to, że włączam się do waszej dyskusji o tym projekcie, mimo że nie zadeklarowałem chęci współtworzenia gry?)


Ostatnio zmieniony przez memon dnia Śro 23:10, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Śro 23:08, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
memon, ja się właściwie cieszę, że ktoś się przyłącza do rozmowy i wypowiada swoje zdanie...
To pozwala nam lepiej ocenić sytuację ;] jak dla mnie, nie krępuj się Smile

A propos twej wypowiedzi: tak też myślałem, żeby tak zrobić, ale nie teraz... gdy już będzie pewne, że pomysł wejdzie w życie Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Smis dnia Śro 23:14, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:13, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
memon, masz na mysli przypisanie okreslonej klasy do danej rasy? Pomysl nie jest zly, dalby wieksze pole do manewru na watek glowny. Jednak najwazniejsza cecha naszej gry ma byc swoboda dzialania. Wyobrazam sobie np. ze grajac orkiem mamy mozliwosc spladrowania miasta ludzi(poprzez podanie informacji swojej rasy przed wejsciem do miasta...ludzie sa negatywnie nastawieni, pozostaje tylko walka z samym miastem)

edit: dolaczaj sie smialo i tak na razie tylko probujemy okreslic czym gra bedzie, nie piszemy jej juz teraz Smile


Ostatnio zmieniony przez Xellos dnia Śro 23:15, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:14, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
i tak będzie xD
Z początku tak właśnie będziemy... mamy zamiar tworzyć...
potem najwyżej będziemy (już wraz z innymi użytkownikami oczywiście ;] ) Tworzyć dodatki do gry i kolejne rozszerzenia, poszerzając tym samym możliwości, a przy tym swobodę Very Happy
Śro 23:17, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Cytat:
memon, masz na mysli przypisanie okreslonej klasy do danej rasy?

Nie, przecież nawet bandyci potrzebują przedstawicieli różnych klas: przyda się im potężny mag, oraz zręczny łucznik, czy silny wojownik.

A twój pomysł, Xellos, w sumie też jest całkiem dobry, lecz oczywiście nie tylko na takim czymś powinna polegać różnica między klasami.


Ostatnio zmieniony przez memon dnia Śro 23:23, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:18, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Czyli jesli dobrze zrozumialem, rasa jest nieodlacznie zwiazana z jej historia i watkiem glownym, a wybor klasy jest niezalezny. Powiedzmy czlowiek ma za zadanie ocalic swiat przed fala nieumarlych(oczywiscie taki pomysl odpada, bo raz ze trywialny, dwa to tylko przyklad), ale do swojej misji moze wybrac sposrod roznych klas: wojownik, paladyn, mag, kaplan...Mysle ze w ten sposob mozna na razie tworzyc gre, rozszerzyc by ja mozna bylo(mowa o dalekiej przyszlosci) przez nadanie roznych historii(do wyboru)danej rasie, czyli wybierajac np. rase czlowieka, mamy do wyboru sciezke bandyty, zbawiciela swiata...
Śro 23:24, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
I to jest nasza idea... zostawmy to... chyba że są jeszcze jakieś sugestie (?)

Teraz skupmy się na statystykach... zwykle sam tworzyłem system i nie mam większego doświadczenia z innymi, więc chętnie wysłucham innych propozycji... bardzo chętnie...

oto moja propozycja (traktujcie ją jako taką wersję pre-alfa)

Siła - współczynnik walki fizycznej. po prostu tężyzna, nie ma co się tu rozpisywać...
Inteligencja - Cechy magii oraz umysłu bohatera... też sprawa jasna...
Zwinność - Zwiększa obrażenia dystansowe. I dalej nie jestem pewien... z jednej strony wiem, że lepiej do tego nadawała by się percepcja, ale co w takim razie wnosiła by do gry prócz zwiększonego poziomu obrażeń z dystansu? Z drugiej, gdyby to była zwinność, to jak określiłbym np. możliwości uników? Nie jestem pewien...
Żywotność - jak dla mnie jasne jak słońce...


Oczywiście to tylko szkielet... do Was należy rozbudowa... dlaczego do Was? Ponieważ ja jestem na tyle utalentowany w komplikowaniu najprostszych rzeczy, że pozostawiam to komuś... o mniejszych do tego predyspozycjach...


Edit: jak coś odpowiem jutro...


Ostatnio zmieniony przez Smis dnia Śro 23:40, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:34, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Mnie sie taki system podoba, dodam tylko do czego by sie odnosily poszczegolne wspolczynniki:

Sila - dla postaci walczacych w zwarciu(wojownicy,barbarzyncy), dla testu sily(np. przesuniecie glazu, czy udzwiginecie czegos)
Inteligencja - dla postaci czarujacych(w tym kaplanow, o ile taka klase wprowadzimy), dla testow na inteligencje
Zwinnosc - przede wszystkim dla kradziezy kieszonkowej, broni dystansowej itp itd, plus dla testow na zwinnosc

Chcac nie chcac te 3 wspolczynniki glownie proponuja graczowi rozwiazania silowe. Co jesli ktos nie lubi sie wdawac w konflikty, tylko wszystko zalatwiac droga dyplomatyczna? Moznaby stworzyc wspolczynnik "Charyzma"
Śro 23:42, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
memon




Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Dodanie charyzmy może być dobrym pomysłem, ale również inteligencję da się wykorzystać przy drodze dyplomatycznej.
Inteligencja może na przykład - sprawić, że jakąś trudną zagadkę przedstawioną przez NPC będzie można łatwiej rozwiązać (np. tylko postać z wysokim współczynnikiem może sformułować prawidłową odpowiedź, lub liczba odpowiedzi do wyboru po prostu się zmniejszy).

A żeby sprawdzić, czy wprowadzenie charyzmy w ogóle się opłaca, trzeba ustalić inne szczegóły: na przykład kwestię zakupów w sklepach.


Ostatnio zmieniony przez memon dnia Czw 0:35, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:50, 15 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Smis




Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

Post
Hmm... Charyzma... Wydaje mi się, że wszystko to może równie dobrze zawierać się w inteligencji... Zdaję sobie sprawę, że to nie to samo, jednak nie możemy komplikować... ponieważ Charyzma sama w sobie nie będzie przydatna w takim stopniu jak siła czy inteligencja...
Inną rzeczą jest to, że może być taka sytuacja:

Bohater idzie przez las. W krzakach kryją się bandyci i chcą go ograbić... klasyka...
W pewnej chwili jakiś nieudacznik w krzakach się poruszył i wydał odgłos. I teraz jaka statystyka mogłaby odpowiadać za to, czy nasz bohater usłyszał podejrzany dźwięk i przewidział pułapkę, czy też wpadł w sidła złodziei?
Podobna sytuacja:
Nasza postać wchodzi do domku alchemika (aby powiedzmy coś kupić), który chce nas osłabić i wyssać z nas siły życiowe. Bohater o niczym nie wie. W pewnym momencie nasz gospodarz wyjmuje flakonik i podaje nam mówiąc, że to prezent do zakupów, który oczyszcza ciało z toksyn. Do spożycia na miejscu. I teraz jaka statystyka będzie odpowiadać za to, że gracz wyczuł podejrzaną substancję albo że intuicja podpowiedziała mu, aby tego nie pił, bo to podstęp?


Dlatego proponuje statystykę ZMYSŁY. Czyli wzrok, słuch, węch, smak, dotyk i intuicja jednocześnie. Współczynnik ten sprawiałby, że bohater wyczuje coś, zauważy, naciśnie intuicyjnie prawidłowy przycisk...

Co myślicie?
Czw 21:02, 16 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Moim zdaniem szosty zmysl podchodzi juz pod umiejetnosci/talenty, ktorych mozemy opracowac dziesiatki. Chociaz sam nie wiem czy to dobry pomysl rozszerzac tak znacznie gre. Musze to przemyslec(a nie mam sily na to w tym momencie, bo jestem przeziebiony :/)
Czw 21:16, 16 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin