Jaki typ paragrafówki preferujesz? |
Fabularna |
|
40% |
[ 6 ] |
Labiryntowa |
|
20% |
[ 3 ] |
Mieszana (w jaki sposób?) |
|
40% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 15 |
|
Autor |
Wiadomość |
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
Rodzaje paragrafówek |
|
Jaki rodzaj gier paragrafowych preferujesz? Proszę o głosowanie, oraz krótkie uzasadnienie swojego głosu.
PS. Ja się na razie wstrzymam, bo jeszcze nie zdecydowałem :p
|
|
Czw 23:03, 26 Cze 2008 |
|
|
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Ja preferuję fabularne z jak najmniejszą ilością mechaniki. Dla mnie gra paragrafowa powinna być opowiadaniem, czy też nawet powieścią, w której czytelnik ma wpływ na dalszy przebieg akcji. Czyli jeszcze nie dziełem literackim, ale już nie grą...
|
|
Pią 8:48, 27 Cze 2008 |
|
|
Xellos
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Zgadzam się z KrowaQ, fabularne są najciekawsze i pochłaniają bez reszty . Gry typu Dreszcz - owszem, można było zagrać - ale już pod koniec trochę nudziły. Nie lubię też bardzo skomplikowanych mechanik(które jednak również mogą uczynić grę ciekawą), bo w takiej grze nie można oderwać ręki od kostki . Na drugim miejscu stawiałbym mieszane, w których byłaby wciągająca fabuła z elementami obliczania swojego szczęścia.
Może powinienem zmienić gatunki w paczce z paragrafówkami na labiryntowe, fabularne, mieszane? Ogólnie to zasugerowałem się tym, że była taka pewna strona podzielona z grami paragrafowymi wg. gatunku - fantasy, s-f etc. etc.
|
|
Pią 11:08, 27 Cze 2008 |
|
|
Azgheros
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mi z kolei bardziej odpowiadają labiryntowe, gdyż tam czuję, że mam większą swobodę działania, a w przypadku fabularnych, jestem prowadzony za rączkę i mam niewielki wybór postępowania.
|
|
Śro 16:46, 02 Lip 2008 |
|
|
Xellos
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | Mi z kolei bardziej odpowiadają labiryntowe, gdyż tam czuję, że mam większą swobodę działania, a w przypadku fabularnych, jestem prowadzony za rączkę i mam niewielki wybór postępowania. |
Spójrz na to, że w labiryntowych swoboda głównie się ogranicza do wyboru ścieżki(pł, płd, wsch, zach), a w fabularnych możemy decydować o znaczących dla całego wątku fabularnego zmianach. Chociaż jeśli tych wyborów jest rzeczywiście mało, to już zależy od samego autora. Paragrafówka to nie opowiadanie, decyzje podejmujemy my
|
|
Śro 19:43, 02 Lip 2008 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Poczucie większej swobody w labiryntówkach według mnie bierze sie stąd, że gracz może zwiedzać przedstawioną mu krainę. Jest to jednak jak wycieczka po muzeum z obrazami wielkim bitw, natomiast w fabularnych sami jesteśmy uczestnikami jednej z takich bitw. Jednak dobrze napisana labiryntówka może dostarczyć nie mało emocji, wszystko zależy od upodobań gracza. Jednym rozgrywka w stylu D&D pasuje doskonale, innych nudzi. Jak już wspominałem gra paragrafowa kojarzy mi się z książką, czy też opowiadaniem, w każdym razie z dziełem literackim. A labiryntówka trochę za bardzo przypomina grę...
Preferuje zatem 1) fabularne 2) hybrydy i na 3 miejscu labirynty
|
|
Śro 20:14, 02 Lip 2008 |
|
|
Ranthar
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Fabularne rzecz jasna... |
|
Oczywiście wolę paragrafowe gry fabularne, z tekstem na wysokim poziomie, ale z dość rozbudowaną mechaniką i wieloma przedmiotami możliwymi do zdobycia. Zwykle brakuje mi w grach paragrafowych swobody, ale taka już jest ich natura, zresztą większość rekompensuje to ciekawą fabułą.
|
|
Pon 16:28, 25 Sie 2008 |
|
|
szmer
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ja wolę labiryntówki, ale te "starsze" - gry Jacka Ciesielskiego i może "Korona władzy" czy "Odyseja". W tych "Labiryntach cienia" i "grozy" za dużo, jak dla mnie, siekaniny i schematu "wjazd do komnaty-zabicie potwora-wychodzimy z łupem i już więcej nie wracamy".
Po prostu labiryntówka wydaje mi się trudniejsza do zrobienia. Mało powstaje takich gierek w ogóle, a dobrych - ho, ho cztery-pięć to wszystko.
Co do fabularek, wolę klasyczne opowiadania. Jakoś mnie nie ciągnie do wpływania na fabułę, ważniejsze, by była po prostu dopracowana i dobra. Łatwiej zrobić taką w jednej wersji.
|
|
Śro 19:52, 27 Sie 2008 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Więc co nieco podumałem na ten temat, ale wiele nie wydumałem. Jako nieprzeciętny leń nie chce mi się często rozkładać papierów, kostek, pisadeł i zasiadać za biurkiem. Wolę leżąc na kanapie wertować strony. Złapałem się na tym, że jako gracz, wolę jednak rozwiązania fabularne - są po prostu wygodniejsze w użytku. Natomiast jako twórca wolę bawić się w wymyślanie labiryntów, zapełnianie ich zagadkami i stworami, i co najważniejsze - mechanikę. Po prostu nie czułbym się spełniony jeśli swojego nie nagówkowałbym się przy statystykach. Takie gry są bardziej wymagające, ale przynoszę większą satysfakcję. Wniosek z tego taki, że najciekawsze są rozwiązania mieszane, i tak też oddaję swój głos. Wszystko jednak zależy od klimatu i ducha gry, więc w pewnym sensie to kwestia indywidualna dla każdej gry.
|
|
Nie 22:05, 07 Wrz 2008 |
|
|
Xellos
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
| | [...] najciekawsze są rozwiązania mieszane [...] |
Najciekawsze są rozwiązania oryginalne
|
|
Nie 23:36, 07 Wrz 2008 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
| | | | [...] najciekawsze są rozwiązania mieszane [...] |
Najciekawsze są rozwiązania oryginalne |
A mieszane dają ku temu najwięcej możliwości
|
|
Pon 0:03, 08 Wrz 2008 |
|
|
NonanolII
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
ja wolę fabularne, ale przymierzam się do kupna "Dresza" na allegro, choćby dla tego że to klasyk, i że ładnie będzie wyglądał na półce
Recoil: Jako twórcy gier, pisarze, powinniśmy dawać przykład poprawną pisownią. Przypominam o SHIFT.
|
|
Nie 18:37, 14 Wrz 2008 |
|
|
|