Autor |
Wiadomość |
student
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Praca inżynierska |
|
Witam, mam do napisania pracę inżynierską w ramach której mam wykonać aplikację umożliwiającą budowanie gier opartych o fikcję interaktywną. Czy moglibyście podać tytuły gier które można uznać za "typowe" dla gatunku? Chodzi o wyłuskanie podstawowych schematów, cech itd. takich gier. Z góry dzięki za pomoc.
|
|
Pią 18:50, 08 Lut 2013 |
|
|
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Zasadniczo "typowe" dla gatunki, są dwa podgatunki, czy raczej rodzaje. Model "labiryntowy", gdzie rozbudowana jest warstwa mechaniczna (rzuty kostką, statystyki) oraz nawigacja (każdy paragraf do inna lokacja, razem tworzą mapę przypominająca labirynt) i fabularny (gdzie najważniejsza jest fabuła i wpływ na nią gracza). Najprościej ujmując forma labiryntowa to (kolokwialnie) "cRPG na papierze", a fabularna to "interaktywne opowiadania". Często występuje mieszanka tych gatunków z cechami przeważającymi jednego, lub drugiego rodzaju.
Reprezentanci:
Labiryntowe: Jacek Ciesielski "Dreszcz" (http://gra_dreszcz.republika.pl/) oraz "Goblin" to wzorce dla większości polskich labiryntówek.
Forma pośrednia, świetnie wyważona, to którakolwiek z części Wojownika Autostrady (było ich cztery, do dostania na allegro), lub Samotnego Wilka (wyszło do tej pory IX tomów nakładem Copernicus Corporation)
Z mieszanych jeszcze Szklana Twarz (darmowa, [link widoczny dla zalogowanych]), Pierścień Złodziei (darmowe na [link widoczny dla zalogowanych])
Fabularne:
Kryminalne - Wodny pająk, Pajęcza sieć (do dostania na allegro za jakieś 5 pln)
Horror - Zaginiony, Tajemne oblicze świata cz. I i II (darmowe na [link widoczny dla zalogowanych])
Poza tym dawno nieaktualizowana, ale nader bogata baza tytułów: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Pią 20:39, 08 Lut 2013 |
|
|
student
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dzięki, a znasz może jakieś programy do tworzenia takich gier?
|
|
Sob 12:59, 09 Lut 2013 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Dowolny edytor tekstowy, a następnie konwersja do formatu PDF to najlepszy sposób na pisanie gier książkowych Ale domyślam się, że wolałbyś opisać coś bardziej pod kątem informatycznym.
Zajrzyj tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] numer 2, dział Publicystyka - Edytory gamebooków- Michał Pinkel Ślużyński oraz numer 3 Publicystyka - Edytory gamebooków online – Michał Pinkel Ślużyński Dostęp darmowy.
|
|
Sob 17:49, 09 Lut 2013 |
|
|
student
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Dzięki wielkie właśnie czegoś takiego szukałem :).
|
|
Sob 19:53, 09 Lut 2013 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|