Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Oszukiwanie podczas grania
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Oszukiwanie podczas grania
Autor Wiadomość
Gabriel




Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głoska

Post
Ogólnie jednak najlepszym pomysłem gdy coś nam nie wychodzi jest odłożenie gry na bok i spróbować ponownie za jakiś czas.
Czw 22:16, 31 Gru 2009 Zobacz profil autora
Morphus Gaspar




Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

Post
Spotkałem się kiedyś z opinią, że jeśli gra wymaga, czy wzbudza chociażby w czytającym chęć oszukiwania, to jest to słaba paragrafówka. Było w jakiejś recenzji na jakimś anglojęzycznym blogu - co ciekawe autor napisał recenzję po czym dawał punkty w kilku kategoriach (które potem składały się na ocenę końcową recenzji) - styl literacki, poprawne powiązania paragrafów, oprawa graficzna i tak dalej - było tego kilka - z kategorią (teraz moja durna próba przetłumaczenia terminu) "oszustwogenność" - jak odległość wyraża się w metrach, a masę w kilogramach tak jednostką oszystwogenności jest razaak. Nazwa jednostki pomiarowej bierze się z niechlubnej postaci Razaaka - nekromanty, głównego antagonisty 26-tego tomu serii Fighting Fantasy "Crypt of the Sorcerer", uważanego powszechnie za najtrudniejszego przeciwnika serii, niemal niemożliwego do pokonania bez oszukiwania (ma wkurzającego skilla do paraliżowania i zabijania jeśli mu się uda kilka razy pod rząd trafić gracza, a że ma wysokie staty, to cóż...)
Tu można poczytać o skurczybyku:
[link widoczny dla zalogowanych]

Osobiście jestem za oszukiwaniem. Zanim się podniesie lament i protesty pozwolę sobie wyjaśnić dlaczego - otóż paragrafówki są stworzone dla rozrywki - co jeśli kogoś bawi coś innego? Zakładamy że największą zaletą paragrafówki jest możliwość wyboru przebiegu fabuły? Co jeśli założymy że największą zaletą paragrafówek jest fakt, że fabuła nie jest jednolita i wiele zależy od wyborów? Niby to samo - ale gdzie indziej jest nacisk - jedni wolą wybrać innych całe życie dręczy pytanie "co by bylo gdyby". Osobiście jak gram to zdarza mi się dojść do paragrafu gdzie się waham z wyborem. Co zatem wtedy robię? wybieram "oficjalną prawdę" czyli wybór którego chce się trzymać, sprawdzam paragrafy które mnie interesują, ale ostatecznie wracam i idę dalej już ścieżką "oficjalną" (nawet jeśli w czasie eksperymentów znalazłem lepszą). Ponadto mam takie przyzwyczajenie recenzenta - przy karciankach zdarzało mi się wrócić dwie tury żeby sprawdzić jak gra raguje w przypadku innych wyborów graczy, przy paragrafówkach po prostu sprawdzam wszystkie ścieżki - bardzo fajnie przy Krętych Drogach to zadziałało. Dwa razy zagrałem "oficjalnie" a potem przeszedłem metodą sprawdzania wszystkiego, że gra jest html, to cofanie w przeglądarce było ułatwione. Jeśli ktoś czerpie radość z oszukiwania - kto mu zabroni? Niech gra jak chce.
Pią 1:32, 25 Maj 2012 Zobacz profil autora
Omoshi




Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Staram się nie kusić losu, dlatego jak ognia unikam gier posiadających jakąkolwiek mechanikę Smile
Jeśli już zdarzy mi się zginąć to cofam się do poprzedniego paragrafu i wybieram właściwą opcję, albo udaję, że dopisało mi szczęście. Wyjątek stanowi system informacji - jeśli przegram, bo nie miałem informacji o określonym numerze, to nie udaję, że ją zdobyłem tylko zaczynam grać od początku.
Wto 19:19, 31 Lip 2012 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Powiem, że u mnie "oszutwogenność" zależy od dwóch czynników czasu oraz zainteresowania fabułą dotyczy to wszystkich gier (cyfrowych jak i książkowych). Po prostu jak mam mało czasu a jest interesująca fabuła to tworzę bohatera ze wskaźnikami na max (wbrew zasadom) lub w przypadku gier cyfrowych z dodatkowymi zasobami Wink to samo jeśli fabuła jest interesująca i nie chcę jej przerywać bzdurnym padaniem co chwilę. Natomiast są tytuły gdzie sama gra na najwyższym poziomie trudności jest przyjemnością samą w sobie. Tak od razu to mogę podać dwie gry komputerowe : UFO- Terror from the deep czy seria HoMM (Heroes of Might and Magic).
Choć może prawdziwsze jest stwierdzenie, że najpierw sprawdzam treść na szybko za pomocą "podrasowania" a po jakimś czasie jeśli wrócę do gry to już na uczciwych zasadach
Śro 7:35, 01 Sie 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin