Autor |
Wiadomość |
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
Akcja "Miniatura" |
|
W tym temacie będziemy mogli skupić się w pełni na akcji tworzenia miniatur przez wakacje.
|
|
Pią 14:13, 09 Kwi 2010 |
|
|
|
|
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Pomysł opisałem dokładniej w temacie "pomysł, jak rozszerzyć...", więc nie będę się rozpisywał.
Zacznijmy od koncepcji: Jaka tematyka ma przeważać w miniaturkach? Większość gier na tym forum rozgrywa się w realiach fantasy. W kręgu moich rówieśników właśnie ten gatunek cieszy się największą popularnością (i mam pomysł na takową miniaturkę). Nie możemy jednak zrobić całej serii w tych klimatach, bo ludzie szybko się znudzą. Proponujcie: jakie mini-paragrafówki bylibyście w stanie zrobić? Sci-fi, kryminał?
Czekam na Wasze propozycje.
|
|
Pią 17:27, 09 Kwi 2010 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Ja prawdopodobnie do tej niedzieli skończę pisać "Marcewo" (przygodówka w realiach Polski 1921 roku), wiec od biedy 1 byśmy już mieli. A pisać mogę fantasy/ s.f. / horror / a najlepiej przygodówki.
EDIT. Z racji ostatnich wydarzeń oczywiście termin ulega zmianie, może będzie to poniedziałek, albo wtorek wieczór.
Ostatnio zmieniony przez KrowaQ dnia Sob 22:31, 10 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Pią 17:46, 09 Kwi 2010 |
|
|
footix
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
sci-fi, kryminał, fantasy - to jest jasne. trochę z każdego gatunku. Ja postaram sie wymyślić coś co będzie stricto dla uczniów szkół - czyli gra o szkole/w szkole. To ich pewnie zainteresuje.
|
|
Sob 23:13, 10 Kwi 2010 |
|
|
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
Myślę, że najrozsądniej będzie podzielić gry na trzy kategorie - fantasy, science fiction i "inne". W tej trzeciej kategorii znajdą się - kryminały, horrory, gry humorystyczne, czy takie projekty, jak na przykład "Marcewo".
Drugim podziałem, który wymyśliłem jest podział paragrafówek na inne trzy kategorie - fantastykę (fantasy oraz sci-fi), gry kryminalne i grozy, oraz inne gry.
Pasowałoby mi też w tym poście określić moje wstępne plany udziału w projekcie. Otóż ja planuję zrobić miniaturę fantasy, science fiction i horror (może nawet dwa fantasy i dwa horrory, jeżeli lista wszystkich naszych gier okazałaby się za mało).
ps. Na razie mam pomysł na gamebook fantasy i horror.
|
|
Nie 16:54, 11 Kwi 2010 |
|
|
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Z podziałami najlepiej wstrzymać się do czasu, kiedy będziemy mieli gotowe wszystkie miniaturki (ok.sierpnia, jak sądzę). Wtedy klasyfikacja będzie dużo łatwiejsza. Grunt, żeby wszystkie gry nie były takie same i na to się, całe szczęście, zanosi.
Jak już mówiłem, planuję zrobić jedną grę fantasy, a jeśli zdążę, to może jeszcze jedną post-apo.
EDIT:
Jeszcze jedna uwaga - gry powinny mieć max 100 paragrafów z groszami oraz brak mechaniki. Mamy jeszcze czas to przedyskutować, więc co Wy na to?
Ostatnio zmieniony przez Pinkel dnia Pon 20:51, 12 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Nie 17:53, 11 Kwi 2010 |
|
|
footix
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Jestem za - około 100 paragrafów, bez mechaniki. Pomysł biorę na poważnie i aktualnie coś się robi. Tematyka - jak pisałem ... w szkole. Myślę tez nad sf, ale fabuła, która się rodzi w głowie jest tak rozbudowana, że na miniaturkę raczej nie pasuje, ale jak wiadomo wszystko da się zrobić. Głównie skupmy się na bezmachanikowych paragrafach - to zachęci graczy na początek.
|
|
Czw 18:42, 22 Kwi 2010 |
|
|
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
|
|
Jako fan mechaniki muszę stanowczo zaprotestować. Jeśli mają to być projekty skierowane na szerzenie gatunku to należałoby zapoznać potencjalnych odbiorców również z takimi rozwiązaniami. Prosta mechanika pokroju Dreszcza wystarczy by dać obraz tego, czego można się spodziewać w "dużych" projektach.
|
|
Czw 20:12, 22 Kwi 2010 |
|
|
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Nie zgadzam się z Tobą. Nie myśl, że jesteś jedynym fanem mechaniki, ale te gry mają być skierowane również, a może przede wszystkim, do totalnych nowicjuszy. Najlepiej więc na początku nie raczyć ich mechaniką, tylko powoli wprowadzać w świat paragrafówek. Najpierw rozpropagujmy samą ideę.
A taka "prosta mechanika" mogłaby odrzucić na początku 50% odbiorców. Life is brutal and full of zasadzkas.
|
|
Czw 20:57, 22 Kwi 2010 |
|
|
korben
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chicago Suburbs
|
|
|
|
Jeśli "targetem" są młokosy w wieku szkolnym to na 100% wiedzą co to jest RPG, roll, loot, HP, XP itp... Prosta mechanika być może odepchnie 50% (np. dziewcząt) ale może przyciągnąć tych co ciupią w Tibie na ten przykład.
|
|
Pią 0:57, 23 Kwi 2010 |
|
|
footix
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Myślałem o ludziach grających w tibię. Doszedłem do wniosku, że jak sami będą sobie obliczać statsy to może ich to zmęczyć, nie obrażając ludzi grających w Tibię ( bo sam mam tak kilka postaci ) to mogę powiedzieć, że czytanie książek raczej im nie głowie - ALE - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jedna z paragrafówek, bądź jakaś ich część, miała jakąś tam skromną mechanikę. Argument Recoil'a mówiący o ,,obrazie tego, czego można się spodziewać" przemawia do mnie i skłania mnie do zaprezentowania tak jakby dema mechaniki. Wszystko w celu ukazania różnych szkół i podejść do tematu. Można przecież też przyjąć, że jakiś % czytelników się zniechęci bo właśnie nie będzie mechaniki w ogóle. Na szczęście jest sporo czasu na dyskusję.
|
|
Pią 19:32, 23 Kwi 2010 |
|
|
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Sam pracuje nad raczej małą grą, która posiada mechanikę. Skoro pomysł się Wam podoba, to może zrobimy podział na gry z mechaniką i bez (reklamując później serię)? Niech zadecyduje KrowaQ, jako pomysłodawca serii, OK?
|
|
Pią 20:09, 23 Kwi 2010 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Chociaż sam preferuje maksymalne odejście od mechaniki na korzyść "literackiej" koncepcji, to nie widzę przeszkód, żeby powstały projekty z mechaniką. Najważniejsze to te gry napisać do września.
|
|
Pią 20:46, 23 Kwi 2010 |
|
|
ekhmekhm
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Ekhm... Jako świeżynka na forum nie mam pojęcia czy mogę się wypowiadać na ten temat, ale jeśli starszyzna pozwoli to chciałbym się przyłączyć do inicjatywy
Pomysł na miniaturę mam, piszę jako tako (KrowaQ może potwierdzić ), najciężej będzie mi pewnie wyrobić się z terminem.
Fabuła i klimat gry utrzymane będą w stylu filmów sensacyjnych z początku lat 90'
|
|
Sob 1:46, 24 Kwi 2010 |
|
|
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1506
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Każdy może się wypowiadać, a para rąk do pracy zawsze jest mile widziany. I potwierdzam, że projekt zapowiada się niezwykle interesująco.
|
|
Sob 8:41, 24 Kwi 2010 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|