Autor |
Wiadomość |
Recoil
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perdition City
|
|
Pierścień złodziei |
|
Nie grałem, ale zapowiada się nieźle.
Do pobrania tu: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Nie 23:28, 20 Sty 2008 |
|
 |
|
 |
memon
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 308
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
Grałem! Bardzo fajna gra. Klimat podobny do tego z Władcy Pierścieni. Również tutaj występuje magiczny pierścień, który jest bardzo niebezpieczny i jego założenie przynosi więcej niebezpieczeństw, niż korzyści.
|
|
Sob 16:44, 26 Sty 2008 |
|
 |
Strzala
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Witam
Przeszedłem grę dwa razy. Z czystym sumieniem polecam wszystkim! Szczególnie tym, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z paragrafami.
|
|
Pią 23:23, 11 Kwi 2008 |
|
 |
KrowaQ
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1508
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sanok/Kraków
|
|
|
|
Zgadzam się, fajny klimat, dobrze się gra. Jednak nie nazwałbym go „tolkienowskim”, z Trylogią grę łączy tylko postać hobbista. Tolkien to mistrz patosu, „Pierścień…” bardziej pasuje mi bardziej do mechaniki D&D: portowe miasto, gildia złodziei, magia „użytkowa” (jej obecność nie zadziwia, postacie są w pewien sposób z nią oswojone). Grę przeszedłem dwa razy, w tym raz niekompletnie lądując u krasnoludów (nie będę zdradzał szczegółów). Jak znajdę chwilkę zagram jeszcze raz i tym razem założę pierścień O_o Polecam, faktycznie doskonały start dla kogoś kto zaczyna przygodę z paragrafówkami.
|
|
Pią 21:36, 18 Kwi 2008 |
|
 |
Ranthar
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Mój pierwszy gamebook;) Poprzechodziłem go na kilka różnych sposobów. Problemem jest tylko kiepskie traktowanie porażek - zła cyferka na kostce w większości wypadków oznacza koniec gry, co może być dość zniechęcające. 
|
|
Pon 16:00, 25 Sie 2008 |
|
 |
NonanolII
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
IMHO jedna z lepszych gier§. Ja swoją wydrukowałem, jednak to prawda że gry§, zyskują gdy gra się na papierze.
Szybka akcją (dzięki mechanice), ciekawa fabuła, gra warta polecania.
a co do kwestji "Inspiracji Władcą Pierścieni", moim zdaniem "Władca" odniósł taki sukces, że trzystko gdzie występuje hobbit+pierścień, będzie nazywane "Inspiracją". Jednak, moim zdaniem, ta gra ma niewiele wspólnego z "Władcą". Całkiem inne charaktery postaci, całkiem inny sposób działania pierścienia.
pozdrawiam
|
|
Nie 16:55, 21 Wrz 2008 |
|
 |
ZbyNioMir
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
Gra świetna, w sam raz na jedno dłuższe popołudnie. Przede wszystkim nie ma ciągłego kulania kostką które bywa czasami nużące. Zdaje się coś za 5 razem wygrałem.
Przygotowałem sobie w/g uznania "Karte Wyprawy" - wydrukowałem parę sztuk i...... nie bardzo mi się przydała. Praktycznie z podniesionych przedmiotów na końcu była tylko możliwość użycia jednego - dając go Patricii.
Tak więc przy okazji mam znowu przygotowane karty wypraw na następne gry.
|
|
Nie 20:48, 14 Cze 2009 |
|
 |
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Według mnie "pierścień złodziei" to bardzo kiepska gra.
1. Liniowość: rzadko kiedy zbaczamy z głównej ścieżki na więcej niż jeden paragraf, a im dalej w las, tym mniej wyborów a więcej testów i odsyłaczy w stylu " jeśli już byłeś u ..., to idź do ..., a jeśli nie, to do...". Momentami gra "przechodzi się bez nas" - nie podejmujemy żadnych decyzji, tylko tępo rzucamy kostką i chodzimy między paragrafami.
2. Fabuła: na początku zapowiada się ciekawe śledztwo, a w rzeczywistości łazimy do różnych miejsc po kolei, od czasu do czasu tocząc jakąś walkę. I nagle gra po prostu się kończy... Przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Żadnych elementów zaskoczenia, mnóstwo niedokończonych wątków. Wygląda to tak, jakby autor chciał zrobić rozbudowaną historię i nagle zabrakło mu pomysłów.
3. Mechanika: zachwalana jako prosta i uniwersalna, jest tak naprawdę niewyważona i nudna. Ale po kolei. Na początku autor zaznacza, że wszystkie umiejętności są równie ważne, co jest nieprawdą. Umiejętność Zawadiaka ( w polskim przekładzie) jest wykorzystywana w prawie każdej walce/teście, a reszta tylko w niektórych.
Mechanika testów jest OK, ale system walki to totalna masakra. Kilkanaście razy rzucamy kościami, nie mając żadnego wpływu na walkę. walka w paragrafówkach powinna być w miarę szybka, a nie tak długa.
Na walkę nie ma też na nią wpływu wykorzystywana broń (z jednym małym wyjątkiem), nie wspominając już nawet np. o pancerzu. Często walczyłem sam ze sobą, żeby pominąć momenty potyczek i przejść do dalszej części gry.
Pewnie dużo osób się ze mną nie zgadza, więc zachęcam do wyrażenia na ten temat swojej opinii .
|
|
Pią 17:53, 25 Gru 2009 |
|
 |
arthil
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
Mechanika jest oparta na systemie RPG Risus, Więc nie spodziewaj się szybkich potyczek specjalnie pod paragrafówkę. Liniowości nie odczułem tak bardzo ale zgadzam się co do fabuły, taka jakby wyrwana z kontekstu.
|
|
Nie 17:55, 10 Sty 2010 |
|
 |
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Paragrafówka na systemie "Risus" to dziwny pomysł. O wiele lepiej sprawdziłaby się prosta, autorska mechanika zamiast tak żmudnego systemu.
|
|
Pon 18:09, 11 Sty 2010 |
|
 |
arthil
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
tylko że ona powstała żeby promować system, zresztą za wielką wodą tego typu gry (oparte o mechanikę jakiegoś systemu) to osobny podgatunek paragrafówek a także przygód do danych RPG-ów
|
|
Pon 18:59, 11 Sty 2010 |
|
 |
Pinkel
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
Wiem o tym, ale mechanika pasuje do reszty "pierścienia ..." jak pięść do nosa.
|
|
Wto 16:43, 12 Sty 2010 |
|
 |
|